let's exchange :)

Saturday, July 16, 2011

got jealous with me :P

Hello , hello ,

Assalamualaikum !

How are you peeps ? J , I hope all of you are fine ! *it’s been so long I have not update my bloggie L , bhhaha , *perasan nak speaking la plak , :P. .
Huhh , cerita ape uh yang nak diceritakan dahulu ? *berfikir sejenak J
o.k  , o.k , dan dapat ape yang nak diceritakan , pasal larian , ; 1MURID 1SUKAN 1MALAYSIA !
 wow ! tajuk kecil macam menarik je kan ? tapi jalan penceritaan aku ni yang membuatkan cerita aku tak best , hadooii , ~alahai ,

peristiwa ini berlaku pada 2/07/2011
la , takkan korang yang masih bersekolah tak tahu pasal ni ? semua sekolah wajib diadakan sebab , inikan seruan oleh Kementerian Pelajaran kita , sape tu  , *takkan korung tak tahu sape , !
program ni start pada 7.50a.m , pelajar dilepaskan secara beramai-ramai , dalam berlari tu , nasib baik tak jatuh , kalau tak pasti kena pijak dengan abang-abang yang besar , hhehe J.
Makk aii , aku mula-mula berlari punye lah laju , tapi bile dah sampai tengah jalan , pancit la plak , exhausted ! kalau boleh nak terkeluar lidah kerana terlalu penat , L,
Nasib baik la hari tu bawa fhone pergi sekolah boleh la dengar lagu J, berlari + mendengar lagu = syok , layan habis la , weeee ,
hampir sejam aku berlari , ape lagi , sampai la kat sekolahku , rumahku  juga  , J , sesampai disana , cikgu telah menyediakan air supaya menghilangkan dahaga kerana setelah penat berlari , , *cehh , ayat , berputar belitt !
program ni  tamat pada 1.30p.m kot, balik ? tapi kitorang semua dah balik sejam yang lalu , *ala , pukul 12.15p.m , kenape awal kitorang balik ? kerana , malas nak menunggu acara yang macam tahi , yang entah ape dipersembahkan , boring sangat , pergghh , lepas tu , kami semua chau dari tempat persembahan itu , werkk ,
uhh , sesudah sampai dirumah , punye lahh letih + plak dengan panas yang melampau sekarang , alahai ~ tak larat L.

[ keesokkan harinye selepas larian 1murid 1sukan 1malaysia ]
Waaaaaaa ( meraung ) kenape ? sakit seluruh badan disebabkan larian tu la , ishh , menyesal plak attended ! benci , kenape aku benci ? sebab , cikgu kat sekolah dah warning , kalau tak attended 1murid 1 bla..bla tu , akan kena punish ! so, untuk menjaga nama baik aku sebagai seorang pengawas yang berdedikasi , aku pun hadiri la larian tu bersama mybestfriend ! ergghh , sakit tu boleh tahan la , seminggu sakit !
Berjalan macam orang sarat mengandung ke ? ehh , mane ade la , cume , berjalan dengan perlahan je , naik tangga maacam kurakura ! habis tu , nak naik cepatcepat nak bagi kaki aku lagi sakit , hey , buat tangga sendiri la kalau nak jalan cepatccepat ! [ nagging la plak ] hhhe , kuat membebel aku ni ! hahha .dan , sikit lagi aku nak share ngan korang , pada hari sama jugak , aku kan kalau ade event kat sekolah mesti bawa Camera ! kalau tak bawa memang tak sah !! tapi kalau aku bawa pun , confirm surelah ade yang jealous !

Nak tau ke sape yang jealous tu ? mesti korang cakap student yang jealous ! tapi , yang sbenarnya adalah , tenaga pengajar ! ala , buatbuat tak faham la plak ! isshh , everytime aku bawa camera  atau DSLR ,  mesti ade yang cakap , ‘ nak jadi reporter sekolah lah tu ‘
Okey , sini , aku  nak balas ‘ aku bukan nak jadi reporter , aku nak ambik gambar buat kenangan ‘ ishh ,  memang  tenaga pengajar ni  selalu tak puas hati ngan aku ! tak tahu la kenape ! nak kata kau tak de duit nak beli DSLR , kau mampu , then , nape uh ? ishh !
memang la ade budak yang jealous , tak la cakap macam tenaga pengajar tadi , urghhh , buat sakit hati je tulis entry pasal dia , :@!

p/s ; apeape pun , jangan lah jealous ngan aku , aku bukannya bawa gadgets tu nak menunjuk-nunjuk kat korang ataupun kat tenaga pengajar , aku just bawa nak ambik gambar buat kenangan , hurm , salah ke kalau nak ambik gambar tenaga pengajar aku ?





thanks stalkers for reading

0 comments: